Wednesday, 14 November 2012

Awak awak awak :D

Awak buat saya rasa gembira ,sedih ,rindu ,risau ,cemburu ,sayang dan paling penting CINTA , bila difikirkan balik ia buat saya tersenyum seorang diri ,hanya satu tweet sahaja dah buat kita rapat mcm sekarang ni ,dah buat kita kenal satu sama lain , dah buat saya kenal seorang perempuan yang tersenyum walaupun dia sedih , ketawa walaupun sedang menangis ,mampu buat orang ketawa walaupun diri tak gembira . Bila dengar suara dia ,cara dia berbual mampu buat kita ceria ,perangai dia yang keanak-anakan tu  memang buat orang tak akan lupa , tapi bila dah merajuk ,pening kepala nak pujuk ,ckp mcm mana pun dia akan jawap "hmm k" ish ish .. Jujur la ,saya tak pernah jumpa perempuan yg mcm awak ,walaupun orng nmpak awak mcm perempuan yg sosial , tapi bila dapat kenal n dengar cerita awak ia sebaliknya ,betul ckp orang rupa luaran tak menunjuk kan yg dalaman orng tu jahat atau teruk .
Tapi , semalam awak dah buat saya risau ,nak pengsan bila dapat tahu awak tak sedar lagi daripada koma ,setiap saat doa dipanjatkan kehadrat Ilahi , hampir 3 jam menunggu awak bangun dan ia buat saya hampir nak pengsan dan terdetik untuk menyalahkan takdir ,tapi nasib baik saya ada kawan yg sentiasa memberi semangat walaupun masa tu saya dah putus asa untuk kenal perempuan lain lepas itu .
Pukul 3 , dan waktu yang doktor ckp jantung awak akan berhenti sudah tiba ,sms smpai dan tertulis yg jantung awak dah berhenti ,doktor sedaya upaya buat apa yg boleh .. saya dah mula pitam ,terduduk dan termenung , hanya doa supaya keajaiban akan terjadi ... saya call no. awak untuk tnya pada kawan awak keadaan semasa , tiba tiba ... suara yang tiap malam memecah kesunyian kedengaran ,ia  nya awak ! perasaan waktu itu hanya tuhan yang tahu , tak terkata , bersyukur sangat yg awak dah sedar ,dan saya yakin sebelum tu yang awak akan sedar ! :) awak kuat ,bila dengar ckp doktor yang tak ramai berjaya dlm koma tersebut , saya tak percaya ,sebab doktor hanya ckp berdasar kan fakta dan pasal pesakit yg lepas , tapi bukan mengenai satu perkara ni .... DOA ... dengan doa orng2 yg kenal awak ,semua yg doktor ckp tu tak boleh guna . Biar la , yang penting awak masih bernafas untuk saya terus dengar suara awak ,lihat awak ,dengar cerita tentang awak sayang ... Saya selalu doakan yg awak akan panjang umur , dan kita akan kekal berhubung ,walaupun saya tahu tak akan smpai ke alam perkahwinan , kan . tapi MENGENAL SEORANG YG BAIK MCM AWAK PUN DAH CUKUP UNTUK SAYA ^__^ assalamualaikum